donderdag 25 september 2008

Beste mensen,
Vanaf nu kan u hier het meest recente verslag van de vergadering van het oudercomite terugvinden, bij vragen of opmerkingen staan wij steeds ter uwer beschikking,
op oudercomite@dehogegeest.be, of meer persoonlijk op het nummer 03/707.24.00 (Windels Richard)

Groeten,
Het oudercomite

Verslag van de vergadering oudercomité van 8/9/2008

Aanwezig : Weemaes Bart, Windels Richard, De Rybel Eddy, Bogaert Christel, Rijckaert Karen, Beauprez Sandra, De Backer Annick, Verelst Nathalie, Hoefmans Maddy, Kegels Martine, Dhollander Petra.
Verontschuldigd : De Block Angela, De Roos Cindy, een leerkracht

1. Welkom door onze NIEUWE voorzitter

2. Evaluatie barbecue
- er moet meer tentruimte komen, zeker indien slecht weer

3. Kasverslag
- opmerking : schooljaar 2006-2007 is er 2x zwemgeld betaald + zijn er grotere kado’s voor de sint gekocht, dit verklaart deels het grote verschil met 2007-2008
- het zwemgeld voor dit schooljaar zal verdubbeld worden omdat ouders maar 30€ ipv 60€ dienen te betalen tgv de maximumfactuur
- sinterklaasbijdrage wordt 100 ipv 50€ per klas
- van de gemeente zullen we in januari 2009 ook 150 € subsidies ontvangen

4. wijziging werking oudercomité
- uitleg werking kernvergaderingen, kernmap en draaiboek ( zie verslag kernvergadering )
- eigen webspace
- alle mailverkeer naar : oudercomite@dehogegeest.be
- variapuntjes indien mogelijk op voorhand doorgeven ( zodat ze evt kunnen voorbereid worden )
- ouderbrief voor recruteren van nieuwe leden
- werkgroep zal de agenda doorkrijgen
- wedstrijdje om nieuwe naam te vinden voor de werkgroep ( doet teveel denken aan ‘ werken’)

5.Planning
zie verslag van de kernvergadering

6. Voorbereiding Herfstwandeling
- 1 nieuwe wandeling van ongeveer 4 km : gezinswandeling
- ontbijtbuffet
- tent met 25 tafels en 100 stoelen van de gemeente
- verwarming in de tent ?
- inoxtafels voor ons buffet
- uitnodiging : meegeven rond 19 september, zeker de nieuwe formule vermelden !
inschrijven tot maandag 6 oktober + duidelijk vermelden dat daarna geen inschrijvingen meer aanvaard worden + betaling via overschrijving wordt mogelijk
- slechts 2 tijden : 8.30u tot 10u en 10.30u tot 12u
- prijzen : 1,50€ voor de broodjes en de koeken; 2,50€ voor de eieren, koffie & thee gratis
- hulp leerkrachten: hebben vorig jaar gemeld om bereid te zijn mee te helpen indien zij tijdig een takenlijst doorkrijgen ( Richard)
-zoektocht : 9 x 2 vragen rond Disney en mediafiguren, schiftingsvraag : hoeveel eieren zijn er vandaag gebakken ? hoofdprijs : hesp
- aankopen :
Annick: Marc en Hans
Richard: bakkerij Rombaut, Kesbeke navragen, aankopen supermarkt
Karen : bakkerij Kris ( koeken)
Nathalie: melk voor de chocomelk ( nesquick is er nog )
we hebben 3 flessen graan/citroen/passievruchtenjenever nodig

- takenlijst :
pijlen van de tocht + klaarzetten bos 7u :
Richard, Eddy, Bart bezorgt per autohet materiaal (boswachter + sleuteltje paaltje !!)
klaarzetten zaal + evt tent op vrijdagavond:
alle aanwezigen op de vergadering behalve Petra, Maddy en Martine, Annick tot 16u30
klaarzetten zaal zondag 7u :
alle helpers zijn er vf 7u
Buffet ( Annick, Martine, Maddy, Karen ) en afruimen/afwassen (overige) zou in de 2e shift omgedraaid worden
kassa en controleren inschrijvingen:
Petra
nog 2 personen zaalpersoneel om alles in de zaal te controleren
bemannen jeneverkraam:
Eddy en 2e persoon ( leerkracht )+ vliegene ploeg voor bevoorrading ( telnr van iemand op school)
Viplijst en oud leden oudercomité uitnodiging te bezorgen :
Richard
verbeterd inschrijvingsblad:
Richard
opruim :
iedereen

7.Varia
- elke voormiddag fruit
- attentie afscheidnemende leden; waardebon van 25€ bij één van onze sponsors
- attentie zeeklassen

Geen opmerkingen: